Categories
News

Participated in “Yakushima Treasure Another Live from Yakushima” Content Production

We participated as technical support for “YAKUSHIMA TREASURE ANOTHER LIVE from YAKUSHIMA”, a collaboration between creative house Dentsu Craft Tokyo and video director Koichiro Tsujikawa. I participated as a technical support staff to scan the live performance in the “Banyan Tree Forest” as 360° 3D point cloud data using infrared rays in order to view […]

Categories
News

Softbank “NiziU LAB” – Participated in VR contents production

We participated in the production of VR content for the NiziU LAB, which was created through a collaboration between Softbank and NiziU. Logoscope developed the real-time preview system and post-production for the high-quality 180° stereo VR. Listed in the VR staff list in the link below.

Categories
Articles

SHOT ON KOMODO —
IPP2 Camera and Workflow Assessment

Published October 31, 2020: see link below for a PDF version of this article. MARTIAL ARTS TOKYO – SHOT ON KOMODO – Camera and Workflow Assessment.pdf See the following links for IPP2-related materials used in this article. IPP2 Output Presets (https://www.red.com/download/ipp2-output-presets)RED Creative LUT Kit (https://www.red.com/download/red-creative-lut-kit) Introduction In early September 2020, Mr. Takuro Ishizaka, Director of […]

Categories
Events

ワークショップ開催
『シーンリニアワークフローと作業色空間』
MARK Vol.2

株式会社ロゴスコープは、CG・VFX会社の株式会社MARKと協働で、ワークショップ『シーンリニアワークフローと作業色空間』を開催しました。 *ワークショップとは、インストラクター(ロゴスコープ亀村)が、CGアーティストが作業をするデスクトップ画面を見ながら対話を交えて進行する形式。受講者のデスクトップ画面をアーカイブとして記録し、ワークショップ終了後も受講者自身で振り返り(ビデオリフレクション)が可能になっています。 前半は、カラーチャートの物理特性を参考にCG内のシーンを構築する、シーンリニアワークフローに挑戦。参加者はまず、カラーチャートをサンプルしたデータ値から、グーグルスプレッドシートにグラフを作成する。参加者間で共有されたグラフをもとに、素材が正しく線形性をお互い確認しながら、数値で階調を合わせる作業に取り組みました。感覚ではなく数値で階調を確認することで、作業者による差が発生することのない一貫したワークフロー構築につながり、実作業の効率化が期待できそうです。 後半は、各ソフトウェアのワーキングスペース(作業色空間)がVFXにどのような影響を及ぼすかを検証。sRGB、ACESといった様々なカラースペースが存在する中、データ損失はもちろんのこと、現実世界に忠実な色・階調に対して、感覚的にCGに質感をつけてゆく作業では、どの作業色空間が適しているのかを探すワークショップになりました。作業色空間の変化が、感覚的な色の数値操作とコンピュータディスプレイ上の物理的な測色値にどのように影響を及ぼすのか、リアルタイムに確認しながら検証しました。

Categories
News

Participated in the production of camera assessment content for RED KOMODO 6K

Directed by cinematographer Takuro Ishizaka with equipment support from RAID Corporation, “MARTIAL ARTS TOKYO: SHOT ON KOMODO” has been released. Logoscope provided technical direction for this project and built the color pipeline using IPP2. The document of IPP2 color pipeline used in this project will be available at a later date. #KOMODO #ShotonRED Rurouni Kenshin […]

Categories
News

We participated in the creation of content for 5G LAB – VR Square.

We participated in the development of “VR SQUARE” contents for 5G LAB, SoftBank’s content delivery service. We collaborated to develop real-time stitching for 360° video and a real-time preview system for 180° stereo VR. The following link shows a list of our staff as VR engineers.

Categories
News

CEDEC2020

Opening to the public on May 9, 2020 BANDAI NAMCO Studios Inc. will be speaking at CEDEC 2020, September 2-4, 2020, in the regular session “The Art of Creating Highly Reliable HDRI”. The IDT profile (RICOH THETA Z1) created by Logoscope will be referenced and mentioned as part of the presentation by Masayuki Suzuki (Core […]

Categories
Development

[Develop] IDT (Input Device Transform) for RICOH THETA Z1

In the CGWORLD vol.262 (June 2020 issue) released on Saturday, May 9, 2020, in cooperation with CGSLAB, we provided an explanation of the ACES-compatible HDRI production flow using the RAW shooting-compatible “RICOH THETA Z1”. IDT Download Link for THETA Z1  In this feature, Logoscope has created an IDT (Input Device Transform) that approximates the RGB […]

Categories
News

【Workshop】
工学院付属中学:ドキュメンタリー映画作成ワークショップ

『教育界のノーベル賞』と呼ばれるグローバルティーチャー賞をTOP10に日本人で初めて選出された、工学院大学附属中学・高校教諭の高橋一也先生(英語科)のもとで、『ドキュメンタリー映画作成ワークショップ』を開催しました。高橋先生の生徒たちは、会話レベルの英語スキルに加え、論証の基本を押さえ且つものづくりをやりこんだ深い視点からの質問ができる中高生たちでした。 映像を用いたストーリーテリング(映像監督)は、だれもがやりたい・できることではないけれど、監督が実現したいことをロジカルに解決することも映像制作の一つであるので、ぜひ、ワークショップに参加した中高生には、これから出会う様々な分野で、映像制作スキルを活かしてもらえると嬉しいです。

Categories
News

WORLD’S FIRST RIDE ProPILOT 2.0(360°Video)

WORLD’S FIRST RIDE ProPILOT 2.0, the 360° video we were involved in, has been viewed over 3 million times on Youtube. Logoscope was responsible for the real-time stitching, compositing and post-production of the 360° video on location. https://www.facebook.com/NissanJP/posts/2447824385237727?comment_id=2448654958488003&comment_tracking=%7B%22tn%22%3A%22R%22%7D 01-07/2019, 360° Video WORLD’S FIRST RIDE ProPILOT 2.0, VFX Producer: Yoshiaki Ishigaya (TTR Inc.), Contribution: Pre-visualization, Building […]